čtvrtek 12. května 2016

RECENZE: Funkční plátno a patchwork sukně z Ottobre

Tentokrát mi pod jehlu z UNUODESIGN přistálo funkční plátno. Z rubu je krásně klouzavé a chladivé, z lícu pohladí heboučkým mikrochloupkem. Takže hmatové vjemy jednoznačné plus. Navíc si myslím, že hra světel díky chloupku u přírodnějších odstínů vykouzlí i semišový dojem.

Protože jsem zvolila klasickou pouzdrovou sukni, navíc rozdělenou patchwork čtverci, bez žehličky jsem se neobešla. Doporučuji s ní zacházet velmi opatrně, nejlépe z rubu, po lícové straně kvůli chloupkům neklouže a může změnit jejich barvu. S materiálem se pracuje dobře, podobně jako s klasickým plátnem. I v tomto případě je nutné důsledně začišťovat kvůli třepení (viz fotografie níže).

Díky této výzvě, kdy plátno dorazilo v tak holčičí barvě, že bylo jasné, že na nikoho jiného v rodině ho nenarvu ani po zakleknutí, jsem zase pokořila další metu. Všití neviditelného zipu. Ten mi na první pohled připadal tak sofistikovaný, že jsem se mu vyhýbala mnohakilometrovou objížďkou a v galenterii jsem se bála byť jen zadívat jeho směrem.

Jak už to tak v životě bývá, ty nejsložitěji vypadající věci, nakonec překvapí svou jednoduchostí (a naopak). Z šuplíčku šicího stroje jsem vytáhla speciální patku na skrytý zip, nahodila do něj zoubky z jedné strany, prošila, z druhé strany, prošila a bylo! Když si vezmu, jakou práci tahle sukně dala, byla tohle jen pomyslná třešnička na dortu. Vypeckovaná pecka!

K sukni jsem zvolila kontrastní prošití v populární mint barvě a stejně barevný zip, ze kterého vyčuhuje jen taháček. Sukně má pár much, příště budu chytřejší. Jakou že si na ni koupím barvu funkčního plátna z unuodesign?

Každopádně materiál je skvělý. Už se těším, že ho pořídím taky klukům! Budou z něj skvělé nejen kalhoty, ale i letní bundičky. Pravé oko mi pošilhává taky po potištěné variantě na šaty...

Nelekejte se barvy sukně, foťák si trochu zaskotačil. Věrněji odstín zachytila čočka na dvou detailních fotografiích.











6 komentářů:

  1. Teda, ta sešívaná sukně je šmrncovní!

    OdpovědětVymazat
  2. Díky moc! Stříhání, sešívání, rozžehlování a rozšívání švů dalo docela zabrat. Není úplně tip ťop, ale příště se snad polepším :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krasna :-)
    Prosím, jak moc je to plátno splyvave? Sla by z něj půl nebo čtvrtkolova sukně?
    Díky Irena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně hodně splývavé není. Na té fotce zezadu je i myslím vidět, jak je sukně "nadnášená".

      Vymazat
  4. Tak třeba se toho zipu taky přestanu bát :) Super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fakt brnkačka. Někde doma mám obrázkový návod z burdy, tak to najdu :-)

      Vymazat