FOTONÁVOD: Tílko s překříženým výstřihem + lemování proužkem na třetiny

Tentokrát jsem se pustila do tílka s překříženým výstřihem, upravila jsem střih klasického trička. A když jsem viděla díly nastříhané na podlaze, řekla jsem si: proč to rovnou nenafotit jako fotonávod? Ale samozřejmě jsem nevěděla, jestli se dílo podaří...


Hotové tílko zepředu

a zezadu


Následuje fotonávod


Je to úplná facka. Stačí vzít střih na obyčejné tričko, které vám padne. Přední díl si rozdělíte linií pod dmoucími ňadry, dolní část zůstane beze změny a horní si dokreslíte podle fotky dole a vykopíruje ho dvakrát (samozřejmě zrcadlově). Můžete také pro větší větrání zvětšit průramky.

 Nejprve si sešijete ramenní švy. Pak přijde na řadu olemování výstřihu a průramků proužkem na třetiny. Pro ty z vás, co to nikdy nedělaly (počítám jen s ženami, snad se nikdo neurazí) jsem to i nafotila. Tentokrát s důsledným špendlením, protože tahle varianta výstřihu se musí opravdu hodně utahovat (hlavně přes prsa), aby to pak neodstávalo a vaše vnady se nestaly věcí veřejnou.

 Nejprve (hodně poutahovaný) proužek přišpendlím narovno lícem k líci a prošiju na overlocku těsně u kraje, že ořez jede naprázdno.


Takhle to vypadá přišité.


Pak proužek podehnu a tentokrát špendlím ještě jednou, protože se to kvůli utažení kroutí jako čert.


A prošiju dvojjehlou. Hodně při šití natahuju.


Tramtadadá!

 A zrubané z rubu
 Pak si podle zadního dílu našpendlím, jak moc půjdou díly přes sebe.
  A přišpendlím k sobě horní části a spodní část předního dílu
 a přišiju.

Poté už stačí dotlačit jen postranní švy a založit spodní lem a ztrestat ho dvojjehlou. Nakonec ještě dočistím průramky - vyčnívající řetízky overlocku založím dovnitř pod šev, který pak rovně malý kousek shora prošiju. A je krásně začištěno.

Komentáře